دسته‌بندی نشده

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴

از زمان روی‌کارآمدن بیت کوین در سال ۲۰۰۹، این ارز دیجیتال هر روز بیشتر روی زبان‌ها افتاده و نگاه‌ها را به‌سوی خود جذب کرده است. شهرت بیت کوین به گونه‌ای است که حتی بسیاری از مردم که هنوز با مفهوم ارزهای دیجیتال آشنایی ندارند، نام بیت کوین را شنیده‌اند. با ورود بیشتر به عصر دیجیتال و پیشرفت‌های گسترده در این زمینه، به نظر می‌رسد آینده ما با آینده قیمت بیت کوین پیوند خورده است؛ ارز دیجیتالی که کنترل امور مالی را به دست مردم بازمی‌گرداند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۴ اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (Bitcoin ETF) را تأیید کرده و هاوینگ بیت کوین نیز در راه است. در نتیجه بسیاری با این پرسش مواجه‌اند که آینده قیمت بیت کوین چیست و قیمت این ارز دیجیتال به چه سمت‌وسویی می‌رود. هنوز برخی افراد به یک دارایی که کاملاً دیجیتال و غیرقابل لمس باشد اعتماد کافی ندارند؛ اما در عین حال می‌بینند که بسیاری از سرمایه‌گذاری در بیت کوین سود خوبی به‌دست آورده‌اند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا آینده بیت کوین را از نگاه متخصصان ترسیم کرده و بینش بهتری از پیش‌بینی ارزش آن به‌دست آوریم.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴
قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ در بهترین سناریو ممکن است به ۸۵,۰۰۰ دلار برسد، اگرچه برخی از تحلیلگران معتقدند که بیت کوین به‌زودی دچار اصلاح قیمت اساسی می‌شود. بدترین سناریو هم برای این ارز دیجیتال در این سال این است که به سطح حمایت خود در ۳۵,۰۰۰ دلار برگردد.

بیت کوین سال جدید میلادی را پرقدرت آغاز کرد و در ژانویه برای اولین بار در دو سال گذشته بالای ۴۵,۰۰۰ دلار معامله شد. به‌گفته کوین گلس (Coinglass)، دلایل این افزایش قیمت، فشار فروش استقراضی یا شورت اسکوییز بود که در آن بیش از ۱۳۳ میلیون دلار در ۲۴ ساعت نقد شد. همچنین، یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت بیت کوین نزدیک‌شدن به تأیید ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: شورت اسکوییز (Short Squeeze) چیست و کسب سود از آن چگونه است؟

عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ عبارتند از:

صندوق قابل معامله در بورس یا ETF بیت کوین
نرخ بهره فدرال رزرو و قانون‌گذاری‌های آمریکا
هاوینگ بیت کوین
در ادامه هریک از این عوامل را با دقت بیشتری بررسی می‌کنیم.

صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین
تحلیلگران تخمین می‌زنند که تأیید ETF بیت کوین یکی از دو کاتالیزور اصلی باشد که قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد. پلتفرم تحلیل بلاک چین گلس نود (Glassnode) نیز پیش‌بینی می‌کند که حدود ۷۰ میلیارد دلار سرمایه جدید از طریق ETF‌های جدید بیت کوین وارد بازار کریپتو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ETF بیت کوین چیست؟ آشنایی با صندوق قابل معامله در بورس

نرخ بهره فدرال رزرو و قانون‌گذاری‌های آمریکا
انتظارات بر این است که از منظر اقتصاد کلان، شرایط برای بیت کوین در سال ۲۰۲۴ بهبود یابد؛ اگر فدرال رزرو ایالات متحده به‌طور گسترده نرخ بهره را در سال ۲۰۲۴ کاهش دهد، فشار را از روی بازار ارزهای دیجیتال برداشته و جریان سرمایه‌گذاری به‌سوی بیت کوین را تشویق می‌کند.

در همین زمان، لایحه احتمالی در آمریکا که شفافیت مقررات و نظارت بر سرمایه‌گذاری‌ها در ارزهای دیجیتال را در این کشور بیشتر می‌کند، باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیشتری به بیت کوین اعتماد کنند، خریداران بیت کوین بیشتر شده و بازار صعود کند.

هاوینگ بیت کوین
همچنین چشم‌انداز رویداد هاوینگ نیز بر آینده قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ تأثیر بسزایی دارد. برخی از تحلیلگران معتقدند که پس از هاوینگ می‌توانیم شاهد شکست رکوردهای جدید بیت کوین و شاید حتی شش رقمی شدن آن در سال جاری باشیم.

ادامه خوش‌بینی‌ها در مورد ETF‌های بیت کوین، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و نزدیک‌شدن به هاوینگ، باعث می‌شود بیت کوین همچنان از شتاب مثبت نیمه اول سال ۲۰۲۴ بهره‌مند شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *