دسته‌بندی نشده

چرا قیمت بیت کوین درحال افزایش است؟

به گزارش دی‌کریپت، روند قیمت پس از عرضه ETFهای اسپات در ماه ژانویه (دی) تا حدی غافلگیرکننده بود. در ابتدا قیمت به ۴۹٬۰۰۰ دلار افزایش یافت، اما پس از انتقال مقدار زیادی بیت کوین توسط صندوق گری‌اسکیل به صرافی کوین‌بیس سقوط کرد.

دلیل آن مسئله این است که گری‌اسکیل بیت کوین تراست پیش از تبدیل به یک ETF مانند یک صندوق بسته عمل می‌کرد و سرمایه‌گذاران مجبور بودند سهام خود را حداقل به‌مدت شش ماه پیش از نقدکردن آن نگه دارند. . هنگامی این صندوق که در ماه ژانویه (دی) به یک ETF تبدیل شد، بسیاری از سرمایه‌گذاران مشتاق بودند که سهام خود را نقد کنند.

در نتیجه، فروش مقدار زیادی از بیت کوین‌های صندوق گری‌اسکیل منجر به کاهش قیمت شد که حتی در بازه‌ای به زیر ۳۹٬۰۰۰ دلار نیز رسید. اکنون به نظر می‌رسد که این موج بزرگ فروش آرام گرفته است و خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بزرگ باعث افزایش دوباره قیمت آن شده است.

خولیو مورنو (Julio Moreno)، رئیس بخش تحقیقات در کریپتوکوانت، می‌گوید:

هنگامی که حاشیه سود تحقق‌نیافته کوتاه‌مدت صفر شد، قیمت‌ به کف رسید، اما امسال نهنگ‌های بیشتری بیت کوین خریدند.

وی افزود که مجموع دارایی آن‌ها اکنون به بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) یعنی ۳.۹میلیون بیت کوین رسیده است.

نهنگ‌ها، معمولاً به‌عنوان سرمایه‌گذارانی شناخته می‌شوند که ۱٬۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر را در اختیار دارند و سال‌ها به آن دست نمی‌زنند که در نتیجه منجر به سودهای قابل‌توجهی خواهد شد. این دسته از سرمایه‌گذاران با بزرگ با خرید سکه‌های بیشتر، قیمت را بالا می‌برند.

اما این تنها عامل افزایش قیمت بیت کوین نیست. کریگ ارلام (Craig Erlam)، تحلیلگر ارشد بازار در اوآندا، خاطرنشان کرد که درحال‌حاضر اشتهای زیادی برای فناوری وجود دارد و این امر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران به هر دو بازار نزدک و ارزهای دیجیتال چشم دوخته باشند.

جیمز باترفیل (James Butterfill)، رئیس تحقیقات در کوین‌شیرز، اضافه کرد که شرکت‌های صادرکننده ETFهای اسپات نیز بیت کوین بیشتری خریداری کنند.

ETF‌های بیت کوین از زمان عرضه تاکنون موفقیت چشمگیری داشته اند. داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که این صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارز دیجیتال برای ۹ روز متوالی گذشته شاید ورود سرمایه بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *